Nový Mercedes se na začátku roku Red Bullu nejspíš nepřiblíží
2023. 01. 19. 21:30Čas čtení: 2 minuta
20. 1. 2023 – Německá automobilka končí po náročné sezoně v roce 2022, kde zpočátku bojovala s vysokou mírou skákání svého vozu W13.
Intenzivní snaha dostat se na dno problémů v průběhu sezony však pomohla udělat dobrý krok vpřed a tým dokázal ve Velké ceně Brazílie zakončit dvojitým vítězstvím.
Zimní období poskytlo Mercedesu příležitost přehodnotit kritické oblasti svého vozu a objevily se náznaky změny koncepce.
Toto Wolff však naznačil, že tým prosazuje podobný design pro rok 2023, protože je přesvědčen, že v něm zůstává spousta uvolněného potenciálu.
Ale spíše než předvídat, že Mercedes bude schopen zahájit kampaň s dramaticky lepším výkonem, než skončila loni, chce Wolff věci bagatelizovat.
Místo toho říká, že Mercedes musí zůstat realistický, pokud jde o výzvu, kterou bude vyžadovat mazání ztráty směrem k Red Bullu, který dominoval většině loňského roku.
„Myslím, že jsme pochopili, jak jsme ustoupili, kde jsou nedostatky a kde máme mezery v porozumění,“ vysvětlil Wolff.
„Tvrdě pracujeme na tom, abychom postavili auto, které to všechno řešilo. Ale teprve na začátku testování uvidíme, zda jsme odemkli potenciál, který, jak věříme, ve voze vždy byl. Nepochybujeme, když začínáte o půl sekundy pozadu, že bude těžké dohnat tak skvělé organizace, jako je Red Bull nebo Ferrari.
Nyní, když jsme to zjistili, jsme velmi odhodlaní udělat právě to. Ale musíme nastavit naše očekávání na realistickou úroveň.“
Šance Mercedesu bojovat v roce 2022 vepředu byly omezeny tím, že se několik měsíců soustředil na řešení problémů, spíše než na honbu za výkonnostními zisky.
To znamenalo, že byl ponechán na zadní noze po většinu sezony, dokud na Velkou cenu Spojených států nedorazil slibný balíček vylepšení.
Wolff doufá, že to Mercedes dokáže od začátku roku 2023 alespoň promíchat s předními závodníky, a myslí si, že by mu to pak dalo platformu, kterou potřebuje k posunu vpřed.
„Pokud podáme výkon tak, jak doufáme, pak bychom rádi byli součástí závodů úplně vpředu. Myslím, že by to byl výchozí bod. Ale nebereme to jako samozřejmost. Klidně se může stát, že mezery jsou jako na konci minulé sezony.
Myslím, že v našem autě, v rámci konceptu, způsobu, jakým s autem řídíme atd., je stále tolik potenciálu, že náš vývojový sklon může být v následujících měsících strmější.“
autor: gpf1.cz